Eind augustus vernamen we nog dat de voor september beloofde evaluatie er niet kwam en de bediening van de Nieuwdreef door buslijn 650 definitief was opgegeven door De Lijn. We waren dan ook verbaasd maar vooral verheugd te vernemen dat vanaf oktober de Nieuwdreef, en ook de Zwaantjeslei tot aan de begraafplaats opnieuw zal bediend worden door De Lijn, namelijk via de nieuwe buslijn 651.

CD&V Merksem heeft daar meer dan een jaar op alle mogelijke manieren voor geijverd. Gaande van mondelinge vragen in de districtsraad over interpellaties en een motie om als tijdelijk alternatief een stap-op-stap-af bus in te leggen door districtsraadslid Sonja De Meyer. Met ludieke acties zoals een levende kerststal van onze Merksemse CD&V-jongeren. Terwijl ook de Merksemse seniorenraad zich in dit dossier is blijven vastbijten met ondermeer een petitie-actie waarbij zo maar even meer dan 2.000 handtekeningen werden verzameld !

Totaal onverwacht goed nieuws voor vele Merksemnaren. De aanhouder wint!

Dat dit dossier meer dan een jaar is blijven aanslepen zonder oplossing terwijl er nu een alternatief komt dat ingaat veertien dagen voor de verkiezingen, zal wel toeval zijn zeker?

• Mobiliteit & openbaar vervoer